52 39 740 33

52 39 674 87

Usługi zdrowotne finansowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

INFORMACJE DLA PACJENTA DOTYCZĄCE TELEPORADY

Inne instrukcje

Szanowni Pacjenci, w ramach udzielanych świadczeń medycznych:

                     Jedną z form udzielania świadczeń zdrowotnych jest teleporada.

                     Teleporada w POZ jest narzędziem, które dzięki udzielaniu świadczenia opieki zdrowotnej na odległość, zwiększa bezpieczeństwo pacjenta oraz personelu, ograniczając bezpośredni kontakt do sytuacji uzasadnionych klinicznie.

                     Na teleporadę można umówić się telefonicznie lub elektronicznie

 

REJESTRACJA CM „GEMINI”

                  Poradnia PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ  – rejestracja czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 18.00:
nr telefonu do Rejestracji 523974033 ; 523967487

                  e-mail: rejestracjagemini@promedchojnice.pl

            nr telefonu TELEPORADA  572 774 780

 

 

                     Podczas rejestracji pracownik przychodni, rozpoznaje potrzebę zdrowotną pacjenta    i wstępnie kwalifikuje do teleporady oraz informuje o dacie i przedziale czasowym, w którym odbędzie się teleporada.

                     Teleporada odbywa się telefonicznie, a w przypadku posiadania przez pacjenta odpowiedniego sprzętu i łącza, również za pomocą technik audiowizualnych. Szczegóły dotyczące formy teleporady ustalane są podczas rejestracji.

                     W ustalonym terminie teleporady lekarz kontaktuje się z pacjentem telefonicznie na wskazany przez pacjenta podczas rejestracji numer telefonu.

                     Próba kontaktu z pacjentem jest podejmowana co najmniej trzykrotnie w odstępie nie krótszym niż 5 minut. W przypadku nieskutecznych połączeń z pacjentem w ustalonym przedziale czasowym teleporady, porada zostaje anulowana.  Jeśli pacjent nadal będzie chciał skorzystać z teleporady, powinien skontaktować się telefonicznie z rejestracją poradni w celu ponownego ustalenia terminu teleporady.

                     W przypadku, gdy z uwagi na stan zdrowia pacjenta, porada nie jest możliwa do zrealizowania w formie teleporady, występuje możliwość skorzystania z opieki zdrowotnej udzielanej w bezpośrednim kontakcie z pacjentem. W takim przypadku pracownicy rejestracji informują pacjenta o warunkach reżimu sanitarnego związanego z wizytą osobistą.

                     Podczas teleporady, jeżeli występują wskazania zdrowotne, pacjent może uzyskać e- receptę, e- skierowanie, e- zlecenie lub elektroniczne zwolnienie lekarskie. Dokumenty medyczne wystawiane w formie papierowej pacjent może odebrać w przychodni.

 

 

INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI E-RECEPTY

Pacjencie, jeśli chcesz zrealizować e-receptę, potrzebujesz numer PESEL oraz specjalny kod, który możesz otrzymać:

                     Od lekarza lub pielęgniarki podczas teleporady lub podczas wizyty osobistej.

                     Od pracownika przychodni, który przekaże Ci go zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami poprzez SMS lub rozmowę telefoniczną.

                     W przypadku posiadania Internetowego Konta Pacjenta otrzymasz SMS oraz e-mail. Jeśli potrzebujesz pomocy przy założeniu IKP, skontaktuj się z nami, a nasz personel udzieli Ci pomocy.

Lekarz może zapisać Tobie leki na dłuższy okres. Zachowaj wówczas kod recepty, aby móc sukcesywnie realizować zakup leków w aptece, w której rozpocząłeś realizację e- recepty. Jeśli przyjmujesz leki na stałe, zadbaj o to, by je zamówić przynajmniej z tygodniowym wyprzedzeniem.

 

INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI E-SKIEROWANIA

Pacjencie, gdy podczas wizyty zajdzie taka potrzeba, lekarz może skierować Cię do poradni specjalistycznej. Wystawi wówczas skierowanie elektroniczne. Od lekarza otrzymasz wydruk elektronicznego skierowania zawierający kod PIN, który umożliwi rejestrację u innego świadczeniodawcy. Pamiętaj, że do rejestracji potrzeby jest Ci też numer PESEL.

 

INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI E-ZLECENIA NA WYROBY MEDYCZNE

Jeśli są wskazania medyczne, lekarz może zadecydować o wystawieniu zlecenia na wyroby medyczne. Zlecenie na wyroby medyczne wystawia lekarz lub uprawniony pracownik, drukuje i przekazuje pacjentowi. Ze zleceniem możesz udać się bezpośrednio do apteki lub sklepu medycznego w celu realizacji zlecenia. Jeśli zakup wyrobów medycznych jest cykliczny, zapisz sobie numer zlecenia, aby móc kontynuować zakupy w aptece lub sklepie medycznym, gdzie rozpocząłeś realizację zlecenia.

W przypadku pytań dotyczących zakupu wyrobów medycznych, w tym pieluchomajtek, sprzętu stomijnego oraz innych wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie, w tym zasad realizacji wniosku na wyroby medyczne skontaktuj się z pracownikami specjalistycznego SKLEPU MEDYCZNEGO tel. 523951970 www.sklepmedyczny.chojnice.pl

 

 

INSTRUKCJA O SPOSOBIE REALIZACJI ZLECENIA BADAŃ DODATKOWYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI LABORATORYJNYCH LUB OBRAZOWYCH

Pacjencie, w razie konieczności, podczas wizyty, lekarz rodzinny wystawi skierowanie na badanie dodatkowe:

                     Badanie USG (będące w kompetencji lekarza POZ) realizowane jest w Szpitalu Specjalistycznym w Chojnicach lub w Szpitalu Rejonowym w Człuchowie ul. Szczecińska 31 .

W celu umówienia terminu badania powinieneś udać się bezpośrednio do powyższych placówek. Możesz również skontaktować się telefonicznie z rejestracją pracowni obrazowej w Szpitalu Specjalistycznym tel. 52 39 56 550 lub w Człuchowie tel. 59 71 42 424

                     Badania laboratoryjne są zlecane zdalnie przez lekarza rodzinnego do gabinetu zabiegowego Centrum Medycznego „Gemini”. W celu realizacji badania powinieneś udać się do punktu pobrań w dni powszednie w godzinach od 7:30 do 9:00  lub umówić się na pobranie w Rejestracji.

                     Badanie EKG zlecane jest przez lekarza rodzinnego do gabinetu zabiegowego. W celu realizacji badania powinieneś umówić się w gabinecie zabiegowym.

                     Badanie RTG realizowane są w placówkach, z którymi Centrum Medyczne „Gemini” ma podpisaną umowę Szpitalu Specjalistycznym w Chojnicach ul. Leśna 10 lub w Szpitalu Rejonowym w Człuchowie ul. Szczecińska 31. Miejsce wykonywania badania jest wskazane na skierowaniu.

 

INSTRUKCJA O MOŻLIWOŚCI ZAŁOŻENIA PRZEZ PACJENTA INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA

Każdy pacjent ma możliwość założenia Internetowego Konta Pacjenta. Dostęp można uzyskać na 2 sposoby:

                     Za pomocą Profilu Zaufanego można zalogować się do IKP. Jeśli jeszcze go nie masz, możesz założyć przy pomocy instrukcji dostępnej na stronie internetowej: https://pz.gov.pl/dt/index.

                     Do IKP można zalogować się za pomocą e-dowodu.

Jeśli potrzebujesz pomocy przy założeniu IKP, skontaktuj się z nami, a nasz personel udzieli Ci pomocy. Dzięki IKP masz w jednym miejscu swoją dokumentację medyczną (np. e- recepty, e- skierowania), informacje o zaleconej dawce leków, zaplanowanych i udzielonych świadczeniach refundowanych przez NFZ.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij