ZAPROSZENIE DO UDZIAŁU W ROZEZNANIU RYNKU NA
Dostosowanie strony internetowej Centrum Medycznego GEMINI do wymagań standardu WCAG 2.1
Chojnice 7.07.2025
ZAMAWIAJĄCY:
ProMed Sp. z o.o.
ul. Kościerska 9
89-600 Chojnice
Tel. 602 347 589
REGON 383723670
NIP 5552123329
Zapraszamy do wzięcia udziału w rozpoznaniu rynku przeprowadzanym
w celu rozeznania cenowego i ustalenia szacunkowej wartości zamówienia na
zadanie: Dostosowanie strony internetowej Centrum Medycznego GEMINI
w Chojnicach do wymagań standardu WCAG 2.1
Informujemy, że przedmiotowe zaproszenie nie stanowi zapytania ofertowego w rozumieniu art. 66 KC, ani nie jest ogłoszeniem o zamówieniu publicznym w rozumieniu ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.
Ma ono na celu wyłącznie rozeznanie cenowe rynku firm zajmujących się tworzeniem stron internetowych zgodnych ze standardem WCAG 2.1 oraz uzyskanie wiedzy na temat kosztów związanych z planowanym przedsięwzięciem.
Oszacowanie wartości zamówienia należy dokonać na podstawie oceny strony: www.geminichojnice.pl z uwzględnieniem poniższych wymogów:
– wykonawca posiada doświadczenie w realizacji stron z uwzględnieniem dostępności zgodnej ze standardem WCAG 2.1,
– wykonawca posiada wiedzę na temat WCAG 2.1 i potrafi zastosować wytyczne na każdym etapie tworzenia/ dostosowania strony internetowej,
– poziom dostępności strony po wykonaniu zadania powinien osiągać przynajmniej poziom AA,
– dostosowanie strony zostanie potwierdzone testami dostępności, podstawą odbioru pracy poza protokołem zdawczo-odbiorczym będzie dokumentacja potwierdzająca wykonanie testów, określająca poziom dostępności, szczegóły dotyczące wdrożonych rozwiązań, zaleca się aby testy wykonał podmiot przeprowadzający audyt wstępny (zlecający jest w posiadaniu audytu wstępnego i jego wyniki zostaną przekazane wybranemu wykonawcy),
wymagania dotyczące struktury strony:
- użycie semantycznego HTML: strona powinna być zbudowana z użyciem semantycznych tagów HTML (np. , , , ), co poprawia jej czytelność przez
technologie wspomagające (np. czytniki ekranu), - struktura nagłówków (H1, H2, H3 itd.): ważne jest, aby nagłówki były odpowiednio używane i uporządkowane w hierarchii, co pomaga w
orientacji na stronie, szczególnie osobom korzystającym z czytników ekranu, - linki i przyciski: powinny być jednoznacznie opisane i dostępne za pomocą samego tekstu (np. „Kliknij tutaj” jest zbyt ogólne)
zgodność z wymaganiami dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności
- dostosowanie dla osób z niepełnosprawnościami wzrokowymi: strona powinna wspierać użytkowników korzystających z czytników ekranu;
wszystkie treści są odpowiednio zidentyfikowane i opisane (np. obrazy z atrybutami alt, nagłówki, formularze), - dostosowanie dla osób z niepełnosprawnościami słuchowymi: jeśli na
stronie znajdują się multimedia (wideo, audio), należy zapewnić napisy, transkrypcje lub inne alternatywne formy, - dostosowanie dla osób z niepełnosprawnościami motorycznymi: strona powinna być łatwa do nawigowania za pomocą klawiatury (np. bez
konieczności używania myszy) oraz powinna umożliwiać dostosowanie interfejsu (np. zmiana rozmiaru czcionki), - dostosowanie dla osób z niepełnosprawnościami poznawczymi: strona powinna być prosta w obsłudze, zrozumiała, z jednoznacznymi komunikatami i instrukcjami; ułatwienie nawigacji i zapobieganie zbędnym komplikacjom jest kluczowe,
– kolorystyka i kontrast – dostosowanie kolorów: strona spełnia wymagania dotyczące kontrastów (np. tekst na tle powinien mieć odpowiedni kontrast, aby osoby z ograniczoną percepcją kolorów mogły łatwo odczytać tekst); możliwość zmiany kolorów i tła: rozważenie implementacji funkcji pozwalającej na zmianę motywu kolorystycznego strony (np. jasny/ciemny tryb),
– formatowanie tekstu i media:
– napisy i transkrypcje: filmy lub audio: dostępne są napisy STANDARD DOSTĘPNOŚCI AOS 95 lub transkrypcje,.
– rozmiar czcionki: czcionka na stronie jest skalowalna i łatwa do odczytania przez osoby z wadami wzroku, powinna być również odpowiednia do zmiany przez użytkownika,
Oferta powinna zawierać wsparcie po uruchomieniu strony, aby ewentualnie dostosować ją do nowych wytycznych dostępności lub reagować na zgłoszone problemy – minimalny czas wsparcia – 2 lata
W przypadku Państwa zainteresowania przyszłym zamówieniem uprzejmie prosimy o przesłanie oferty wraz z wyceną dostosowania strony internetowej (kalkulacji uwzględniającej główne składowe – koszty netto i brutto).
Czas realizacji od momentu podpisania umowy – 6 miesięcy.
Oferty, w języku polskim, należy składać w formie wypełnionego załącznika nr 1 dołączonego do niniejszego zapytania ofertowego, pocztą elektroniczną na adres hanna.jasinska@promedchojnice.pl do dnia 8.07.2025 godz. 18.00 r.